Forslag til motion i hverdagen

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Alle ved vel næsten at det er godt for os at dyrke motion, men det kan også være svært at få motivationen til at dyrke motion, når man har en presset hverdag i forvejen. Derfor vil vi prøve at komme med nogle forslag til hvad man kan lave af motionsformer i hverdagen. 

Træn i motionscenter 

Det klassiske er at træne i motionscenter, her kan man træne for sig selv, eller sammen med venner. Men ellers kan en god motivationsfaktor være at træne på hold, det får en afsted, og det får en til at træne med max intensitet. Hvis man vælger at træne hold, er det vigtigt at man har noget ordentligt træningstøj på, som gør at kroppen kan ånde, og at du kan bevæge dig frit og behageligt.  

Løb en tur 

Det gode ved at løbe en tur, er for det første, at det kræver bare du går uden for døren og begynder at løbe, og du vælger selv hvornår. Det eneste det rigtigt kræver er at du har de rigtige løbesko. Her kan det anbefales at få taget en løbetest i en sportsforretning, så du ved præcist, hvilken løbestil du har, og hvilken sko der passer dertil, så du undgår skader. 
Det gode ved at løbe er også at du ikke behøver løbe mere end 2-3 gange om ugen, for at kunne mærke resultater, og holde formen ved lige. 

Spil fodbold med vennerne  

Hvis man er en gruppe venner der elsker at spille fodbold, kan man aftale at mødes på en fodboldbane en gang eller to om ugen og spille fodbold med hinanden. Det er både gratis, sjovt, socialt og hårdt.
Det sociale element er en vigtig del til at vedligeholde ens motivation, til den motion man dyrker. Så man ikke køre surt i det man laver, efter et par gange. 

Written by admin