Forslag til styring af virksomheden

system

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

I takt med at en virksomhed bliver større og større, kræver det flere og flere it-systemer for at kunne følge med og holde virksomheden struktureret og måske spare nogle arbejdsstillinger, da it-systemet vil kunne ordne opgaven lige så godt, hvis ikke bedre end en ansat. 
Flere danske virksomheder i gang med at opgradere gamle systemer til nye, eller ved at finde helt nye systemer. Det kan dog være svært at finde lige netop de systemer virksomheden har brug for.
Derfor har vi valgt at komme med nogle forslag til brugbare it-systemer i de fleste virksomheder.  

Planlægningsværktøj 

Hvis der er mange ansatte, kan det være en god ide at have et planlægningsværktøj, med oversigt over hvert enkelt medarbejders vagtplaner, så man kan strukturere arbejdsplanerne, efter hvem der har fri og hvor mange der er på arbejde mm. Og samtidigt sørger for at alle får deres timer de er ansat til. 

Lagerstyring  

Hvis man arbejder med en webshop, eller hvis man sælger vare, er det vigtigt at have styr på sit lager. Først og fremmest så man kan se om man er ved at løbe tør for vare og dermed skal bestille nyt hjem. Eller der er svind, i form af tyveri eller ting der går i stykker. Især på webshops er det vigtigt at have lagerstyring, da man ellers kan komme til at sælge vare, som egentligt ikke er på lager. 

Bogføring 

Hvis man er en større virksomhed med mange regnskaber, kan det godt betale sig at investere i et bogføringssystem, som kan hjælpe en med at regne momsregnskab og skat og meget andet, let og bekvemt, så man ikke behøver en bogholder. 

Samlet værktøj 

Der findes et samlet værktøj, som en hver virksomhed burde eje. Det hedder Eazyproject og har mange af de funktioner som vi tidligere har nævnt i et system. Du kan se mere om det her. 

Written by admin