Tre forslag til en effektiv brug af SoMe
Vil du gerne bruge de sociale medier mere effektivt i din virksomheds markedsføring? Det behøver ikke at koste en bondegård at bruge de sociale medier. Ved at lægge en effektiv plan for virksomhedens brug af de sociale medier kan du få skabt et godt overblik. Herunder får du tre forslag til en effektiv brug af de sociale medier.
Brug en personlig vinkel
Indholdet er afgørende for, om jeres følgere klikker ind på netop jeres opslag. Derfor er det en god ide at gøre indholdet spændende at læse. Det kunne f.eks. være gennem en personlig vinkel. Sæt læseren ind i hverdagen i jeres virksomhed. Bed evt. én af dine kollegaer om at fortælle om en typisk arbejdsdag i jeres virksomhed.
Indholdet skal passe til mediet
De sociale medier rummer mere end blot Facebook. Nu til dags hører Snapchat, Instagram og LinkedIn også ind under kategorien. Derfor er det også vigtigt, at du har platformen for øje, når du producerer indholdet. Lav evt. en brainstorm med gode ideer og forslag til indhold.
Har din virksomhed brug for IT-systemer som f.eks. assisterer jeres arbejde med marketing? Det kan være en jungle at finde rundt i de forskellige systemer samt at opsætte disse systemer. Overvej IT-outsourcing så I ikke længere skal bruge tid på at tilpasse jeres IT-systemer. Med IT-outsourcing tager eksperter på området sig af jeres IT.
Læg en fast plan
At lægge en præcis plan for jeres aktivitet på de sociale medier kan være gavnligt. I planen kan du notere, hvilke medier du primært vil fokusere på. Derudover er det nyttigt at notere, hvor ofte du vil poste opslag på medierne. Sluttelig kan du lave stikord til opslagenes indhold. Det er også med til at sikre en vis form for variation, så du ikke poster det samme indhold to gange.