Undgå stress ved disse tre trin

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Vi kender alle til følelsen, at det hele bliver lidt for meget, faktisk oplever mange, at denne følelse er konstant. Selvom en smule stress kan være sundt er uoverskuelighed, hjælpeløshed og rastløshed alle kendetegn ved stress, der bør tages alvorligt. Ved hjælp af disse trin kan du få hjælp til at forhindre stressen og forbedre dit mentale helbred.

Administrer din tid

Vi lever i dag i en meget travl verden, og derfor kan man hurtigt blive fortabt i deadlines, hentetider og madplaner. Derfor kan er en dagplan, hjælpe med at give et overblik over dagen. Dette gør, at du ved, hvad der skal gøres og derved undgår at bruge tid på overspringshandlinger grundet mængden af opgaver. Ved at planlægge skal du også lave et realistisk tidsskema, så du ikke føler, at du fejler, hvis du ikke når alt.

Få styr på din søvn

Dette hænger også sammen med tidsplanlægning, du har brug for søvn, så din hjerne kan bearbejde informationer, arbejde på dit immunforsvar og lade op. Derfor har du brug for at investere i en kvalitets senge for bedst mulig søvn, derved benytter du de få nattetimer fuldt ud. For lidt søvn gør det sværere at koncentrere sig, påvirker dit humør og kan i længden påvirke dit fysiske og mentale helbred.

Brug din omgangskreds

Folk er ikke tankelæsere, så vær god til at informere familie og venner. Dette gør, at de nemmere kan tage hensyn og hjælpe dig på den bedst mulige måde. I mange tilfælde fører tanken, at man ikke vil være til besvær til isolering, hvilket heler ikke gavner det mentale helbred eller de sociale relationer. Vær ikke bange for at spørge om hjælp. Dette kan skabe tætte relationer i din omgangskreds og bevirke et stærkt fællesskab. Husk på at stress er en mental lidelse, og er derfor ligeså valid som enhver fysisk sygdom.

Written by admin